اخبار جدید

اخرین رویدادها و خبر های ورزشی مذهبی ، اقتصادی و ... اینجا بخوانید

اخبار جدید

اخرین رویدادها و خبر های ورزشی مذهبی ، اقتصادی و ... اینجا بخوانید

به بهانه آتش گشودن خونین عربستانی‌ها روی صیادان ایرانی؛ «بویه‌های زردرنگ» را جدی بگیریم!

هر چه سعودی‌ها بر اثبات دشمنی‌شان با ایرانیان اصرار دارند و به هر بهانه‌ای می‌کوشند این عداوت را نشانمان دهند، ظاهرا مسئولان کشورمان و برخی هموطنانمان باورشان نمی‌شود؛ این را می‌شود از واکنش مسئولانمان به حادثه خونین ساعات گذشته پی برد.
 
به گزارش «تابناک»، شب گذشته دو قایق صیادی بوشهر در اطراف سکوهای نفتی و مرز آبهای ایران و عربستان با تیراندازی گشت دریایی سعودی روبه رو شدند که بر اثر آن، یکی از صیادان بوشهری جان باخت و سرنشین دیگر قایق که پسر وی بود، توانست از مهلکه جان سالم به در برده و به همراه پیکر بی جان پدر، خود را به اسکله صیادی جفره برساند.

رویدادی تلخ که خبرش به سرعت در کشورمان پیچید و خشم بسیاری از هموطنانمان را در پی داشت. برخورد دیگری از گشت های دریایی عربستان با صیادان ایرانی که این بار به جان باختن یکی از صیادان کشورمان منجر شده است؛ بماند که هنوز از سرنوشت قایق دوم و صیادان آن اطلاعی در دست نیست.
  
در پی این اتفاق، برخی مسئولان کشورمان، از جمله مدیرکل امور مرزى وزارت کشور، جان باختن صیاد بوشهری را تایید کرده و چرایی وقوع این رویداد را خارج شدن این قایق از مسیرش بر اثر امواج دریا عنوان کردند. با این ملاحظه که وی ورود قایق های ایرانی به مرزهای عربستان را تأیید نکرد و رفتار عربستانی‌ها را مغایر اصول انسانی و دریانوردی خواند.

البته در غیرانسانی بودن رفتار مأموران گشت دریایی عربستان شکی نیست و به هیچ عنوان نمی‌توان پذیرفت که چنین اتفاقاتی در مرز دو کشور همسایه رخ دهد و طرفین توقع همکاری دوستانه با یکدیگر را داشته باشند؛ اما آیا وضعیت فعلی کشورمان با سعودی‌ها دوستانه است؟ به راستی اگر فضا دوستانه نباشد، باید چه تدابیری اندیشید و چگونه باید از جان شهروندان کشورمان، به ویژه صیادانی که در مناطق حادثه ساز تردد می‌کنند، محافظت نمود؟

نکته کلیدی حادثه خونین شب گذشته همین جاست. اینکه ماجرا نه تغییر مسیر ناخواسته قایق توسط امواج دریا و رفتار غیر انسانی مأموران عربستانی، که بی توجهی به اوضاع کنونی حاکم بر روابط دو کشور و قصور در ارائه هشدارها و آموزش های لازم به هموطنانمان است. فراموش کردن این نکته کلیدی که سعودی ها آماده آتش گشودن بر هر قایقی هستند که به هر منظور به آبهای کشورشان وارد شود؛ خواه قایق صیادی باشد و خواه شناور دیگری.

این فراموشی زمانی قصور و کوتاهی جلوه می‌کند که بدانیم سعودی‌ها حریم مرزهای دریایی‌شان را بویه گذاری نموده و به این وسیله، اخطارهای قانونیِ کافی به شناورهایی که به حریم آبهای کشورشان وارد می‌شوند را داده‌اند؛ موضوعی که یا صیادان ایرانی از آن بی خبرند یا به رغم اطلاع از آن، جدی محسوبش نمی‌کنند، که در هر دولت، قصور مسئولان کشورمان در آن محرز است.

این در حالی است که در شرایط فعلی و تنش هایی که در منطقه پدید آمده، باید بیش از هر زمان دیگری به صیادان ایرانی در این خصوص هشدار داده و تدابیر پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم، به ویژه از این روی که می‌دانیم عربستانی‌ها از ایجاد هیچ گونه تنشی ابا نداشته و به این دلیل، ترجیح می‌دهند به جای شلیک های هشدار به قایق های وارده به آبهای کشورشان، از شلیک مستقیم به سرنشینان استفاده کنند!

رویکردی غیرانسانی که شرط عقل برای مواجه نشدن با آن، اطلاع رسانی دقیق به هموطنانمان در خصوص بویه های زرد رنگ قرار گرفته در مرز دریایی این کشور و ضرورت پرهیز از نزدیک شدن به این نشانه های دریایی یا عبور از آنها و هر توصیه دیگری است که هموطنانمان را خطر سعودی‌های خشمگین در امان نگه خواهد داشت.

پرهیز از مواجهه با کسانی که مدت هاست دشمنی شان با ایرانیان را فریاد می‌زنند؛ اما برخی مسئولان کشورمان به جای دریافت این پیام و ارائه توصیه های لازم در خصوص آن به مردم، ترجیح داده و می‌دهند که همه چیز را اتفاق جلوه دهند؛ اتفاقی ناشی از تغییر مسیر قایق توسط امواج دریا و احتمالا تخطی مأموران عربستانی از اصول انسانی و کشتن هموطنانمان. انگار نه انگار که سعودی ها آماده اند هر بار قایقی از بویه های دریایی شان عبور کرد، اصول انسانی را زیر پای گذاشته و شلیک کنند!
http://www.tabnak.ir
/
/
//
/
/
///
/
بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان  کارت ویزیت لایه باز بیمه پاسارگاد  کارت ویزیت بیمه پاسارگاد دانلود طرح لایه باز بیمه پاسارگاد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.