اخبار جدید

اخرین رویدادها و خبر های ورزشی مذهبی ، اقتصادی و ... اینجا بخوانید

اخبار جدید

اخرین رویدادها و خبر های ورزشی مذهبی ، اقتصادی و ... اینجا بخوانید

آبادانی مساجد به عمران معنوی و فعال بودن آن باز‌می‌گردد

به گزارش خبرنگار آئین‌ و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری، در مراسم امضای تفاهم نامه مرکز رسیدگی به امور مساجد با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران کهپیش از ظهر امروز(چهارشنبه22 دی) در مجتمع محراب برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت «جهان‌سازی» مساجد و قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که مساجد دارند، نباید نسبت به آنها بی‌مهری یا قهر کنیم.


وی اظهار داشت: بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، نظام اسلامی مورد تهدید قرار گرفت، اما از آن جایی که همواره معجزه مساجد را دیده‌ایم، بیش از 97 درصد از شهدای دوران دفاع مقدس از مساجد بوده‌اند و همین موضوع در مورد ظرفیت مساجد کافی است و همواره تلاش‌های روحانیون شایسته، مؤمن و متعهد در اقصی نقاط کشور برای تربیت باورهای دینی مردم وجود داشته است.

 

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه جمعیت عظیم شهدای دانش آموز، همگی حاصل تربیت مسجدی بوده‌اند، عنوان کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، الگوی آموزش و پرورش ما برگرفته از الگوی غربی بود، اما بعد از شکل‌گیری این انقلاب با استفاده از ظرفیت نهادهای دینی همچون مسجد، پدیده‌ نوین آموزشی را در مقابل چشم همگان گذاشتیم و خداوند را شاکریم.


وی تصریح کرد: حالا که این معجزات را از مساجد دیده‌ایم و در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن، نقش تأثیرگذار خانه‌های خدا را مشاهده کرده‌ایم نمی‌دانم چرا از ظرفیت آن‌ها غافل شده‌ایم، چه زمانی که از تجهیز و ساخت مسجد غفلت کردیم و چه زمانی که برای اداره جذاب نسل جدید از مسجد غفلت کرده‌ایم، این غفلت و فاصله گرفتن از مساجد نابخشودنی است.


حاج علی‌اکبری ابراز داشت: اگر قبول کنیم اصلی‌ترین لایه تهاجم فرهنگی دشمن، تهاجم فکری و تربیتی است و دشمن در این زمینه به ما چشم دوخته است و نسل نو و تازه در معرض این تهاجم‌اند متوجه می‌شویم که همین مساجد و نهادهای پیرامونی آنها هستند که می‌توانند در برابر این تهاجم از نسل ما صیانت کنند.


وی اظهار داشت: باید نیازمندی‌های فکری، ایمانی و تقویت بنیه انقلابی جوانان را از طریق مساجد مورد توجه قرار دهیم چراکه ما همه چیز از مساجد گرفته‌ایم اما حق مساجد را آن طور که باید ادا نکرده‌ایم و اگر مشکلات فرهنگی، اخلاقی و تربیتی در محور آسیب‌ها و تهدیدها وجود دارند به خاطر آن است که مساجد ما آباد نیستند.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تأکید بر اینکه یک بخش آبادانی مساجد به ساخت و ساز، تجهیز و نوسازی آن مربوط می شود، گفت: بخش اصلی آبادانی مساجد به عمران معنوی و فعال بودن مساجد باز می‌گردد بنابراین اگر می‌خواهیم مساجد بیش از گذشته آباد شوند، راه میان‌بر آن حضور نسل جوان در مساجد است.


وی ادامه داد: حضور جوانان در مساجد است که موجب تحول و آبادانی مساجد می‌شود. علاوه بر این خود کسانی که به مسجد وارد می شوند در برابر آسیب‌ها صیانت و آمادگی درخشش و رویش بیشتری یابند. لذا ظرفیت مدارس و آموزش و پرورش در آبادانی مساجد بسیار مهم و تأثیرگذار است.


حاج‌ علی‌اکبری خطاب به مسئولان آموزش و پرورش حاضر در جلسه گفت: شما در زمره آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ»، هستید پس خودتان را مصمم به آبادگری مساجد کنید و ببینید که در احیای مساجد چه سهمی می‌توانید داشته باشید.


وی یادآور شد: هر مؤمنی که می‌خواهد سهمی در عالم آخرت داشته باشد باید برای مساجد کاری انجام دهد، تا زمانی که این موقعیت در دست ما است و این فرصت را در اختیار داریم باید در راستای غنی‌سازی این ظرفیت و نیز حسنات برای خود بهره ببریم زیرا روایات اسلامی نیز تاکید دارند که اگر می‌خواهید دنیایتان آباد و در قیامت سربلند باشید باید برای مسجد کاری انجام دهید.


رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: خدمتگزاری به مساجد هم‌شأن حضرات ابراهیم و اسماعیل علیهم‌السلام است؛ متأسفانه برخلاف تصور، ما در بسیاری از مناطق آموزش و پرورش مبتلا به بحران هویت هستیم و باید اقدامی سازنده را در این زمینه انجام دهیم از این رو امضای تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش و مرکز رسیدگی به امور مساجد، می‌خواهد اقدامی بزرگ و جهادی کبیر در این زمینه باشد.


انتهای پیام/

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951022000367

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.