اخبار جدید

اخرین رویدادها و خبر های ورزشی مذهبی ، اقتصادی و ... اینجا بخوانید

اخبار جدید

اخرین رویدادها و خبر های ورزشی مذهبی ، اقتصادی و ... اینجا بخوانید

سازمان سینمایی تشکیلاتی را برای ایجاد عدالت به وجود بیاورد/ تیزر پخش شده از «هفت ماهگی» در شبکه ماهواره‌ای برای من نیست

خبرگزاری فارس: سازمان سینمایی تشکیلاتی را برای ایجاد عدالت به وجود بیاورد/ تیزر پخش شده از «هفت ماهگی» در شبکه ماهواره‌ای برای من نیست

منصور لشکری قوچانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هفت ماهگی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره پخش تیزر این فیلم گفت: چندی پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنده خواست تا به دلیل پخش تیزر از شبکه ماهواره برای پاره‌ای توضیحات به ارشاد مراجعه کنم و صحبت‌هایی بین‌مان صورت گرفت. در واقع توضیح دادم که ما به هیچ عنوان سفارش‌دهنده نبودیم تا تیزر فیلممان از این شبکه پخش شود اما بهتر است این نکته بررسی شود که چرا یک شبکه ماهواره‌ای تیزر فیلم‌های سینمایی را به این صورت پخش می‌کند. به نظرم باید این دلایل بررسی شود.در این صورت است که می‌توان این مشکل را حل کرد.

  

وی در ادامه افزود: به هر حال پخش آگهی از هر شبکه‌ای به نوعی اعتبار محسوب می‌شود و نشان‌دهنده آن است که آن شبکه دارای بیننده است. از طرفی به واسطه خود آگهی‌های خاص و مناسب، خود شبکه‌ها دارای مخاطب بیشتری می‌شوند و تماشاگران را بیش از پیش جذب خود می‌کنند.

این تهیه‌کننده در ادامه افزود: نکته بعدی که باید به آن دقت داشت این است که آگهی‌های فرهنگی برای این شبکه‌ها باعث می‌شود ضعف آگهی‌های تجاری غیرمعقولشان نیز دیده نشود. هر شبکه‌ای برای پخش آگهی خود برنامه‌ریزی و اهدافی دارد که نمی‌توان این موارد را در نظر نگرفت و باور نداشت که جزو اهداف آن شبکه است و در داخل نیز ما گاهی با برخوردهای غلط با تهیه‌کننده و پخش‌کننده که خود از این اتفاق هراسان هستند تأثیرات نامطلوبی را در مسیر کاری آن‌ها به جای می‌گذاریم.

تهیه‌کننده «هفت ماهگی» در ادامه گفت: به نظرم باید راه چاره‌ای پیدا کرد و یکی از مهمترین مواردی که می‌توان برای حل این معضل به آن توجه داشت،‌ تبلیغ درست و اصولی کالای فرهنگی در داخل کشور است. در درجه اول سازمان سینمایی و بعد سازمان صدا و سیما تشکیلاتی را به وجود بیاورند که در اطلاع‌رسانی فیلم‌ها و تبلیغات مربوط به آن کارهای مثبتی را انجام دهند. به نظرم سازمان سینمایی مقصر اصلی این ماجرا است؛  به دلیل اینکه برنامه‌ریزی مدونی ندارد و آثار بدون هیچ برنامه‌ای به اکران می‌رسند. از طرفی در شورای صنفی هم افرادی هستند که اطلاعات و داده‌های قوی ندارند و نمی‌توانند قضاوت درستی داشته باشند. به همین ترتیب باید بگویم که عدالتی در اکران فیلم وجود ندارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام»‌، اظهار کرد:‌ در امر تبلیغات سازمان سینمایی می‌‌گوید مقصر صدا و سیما است من نمی‌گویم که آنها رفتارشان ایراد ندارد اما به هر حال سازمان سینمایی باید با یک انرژی بسیار زیاد با صدا و سیما صحبت کند و برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشد از طرفی شهرداری و حتی مخابرات هم می‌توانند به پروسه تبلیغات یک فیلم سینمایی کمک کنند. 

قوچانی در پاسخ به این پرسش که آیا نسخه‌ای که به عنوان تیزر فیلم سینمایی  «هفت ماهگی» از این شبکه ماهواره‌ای به نمایش درآمده نسخه با کیفیتی است،‌گفت: اتفاقاً این نسخه اصلاً کیفیت لازم را ندارد ، این در حالی است که اگر نسخه‌ای با کیفیت به دست آنها برسد خود نیز جای پرسش دارد. اما در واقع این تیزر ابداً‌ کیفیت لازم را ندارد و آن را از شبکه اینترنتی آپارات برای نمایش برداشته‌اند. در واقع به آن تیزر می‌توانم دو ایراد بگیرم ابتدا اینکه آگهی من نیست و دومین نکته اینکه نسخه باکیفیتی از فیلمم به نمایش در نیامده است. کیفیت این تیزر نسبت به تیزرهای دیگر که از این شبکه پخش می‌شود نزدیک به 30 درصد افت  دارد. امیدوارم سازمان سینمایی تشکیلاتی را به وجود آورد که هم در زمینه اکران عدالتی را به وجود بیاورد و هم تبلیغاتی را برای فیلم در سطح شهر به وجود بیاورد.

انتهای پیام/

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13951022001168

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.